Tiedote koskien koronavirustilannetta (päivitetty 27.8.)

27.8.2020

Seuramme Voimistelu- ja urheiluseura Elise – Järvenpää seuraa tiiviisti tilannetta koronaviruksen aiheuttaman COVID-19 tartuntatautiepidemian tiimoilta. Seuramme jäsenten, työntekijöiden ja perheenjäsenten terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

On erittäin tärkeää, että jokainen huolehtii omalta osaltaan toimintaohjeiden noudattamisesta.

• Hyvä käsi- ja yskimishygienia on erittäin tärkeää!
    •  Pese kädet aina ulkoa sisälle tultaessa, ennen ja jälkeen treenien, WC -käynnin yhteydessä tai kun olet yskinyt tai niistänyt.
    • Pese kädet runsaalla vedellä ja saippualla huolellisesti joka puolelta. Saippuaa tulee hieroa käsiin 20 sekunnin ajan.
    • Kuivaa kädet huolellisesti käsipaperilla tai omalla pyyhkeellä.
    • Voit käyttää käsidesiä käsien pesun jälkeen (ota tunnille oma käsidesi mukaan)
    • Vältä koskettelemasta silmiä, suuta tai nenää, ellet ole juuri pessyt käsiäsi. Pese kädet myös tämän jälkeen.
    • Yski ja aivasta hihaasi tai kertakäyttöiseen nenäliinaan. Laita käytetty nenäliina roskiin heti ja pese kätesi saippualla.

• Toimikaa riittävä etäisyys huomioiden.
    • Sisälle rakennukseen tullaan vasta, kun harjoitusvuoro alkaa.
    • HUOM! Mikäli ennen harjoitusta sali on vapaa tai salissa harjoittelee seuramme jäseniä, voi rakennukseen tulla hieman aikaisemmin.
    • Vanhemmat odottavat lähtökohtaisesti rakennuksen ulkopuolella.
    • Mikäli vanhemmat joutuvat tulemaan sisälle esim pukuhuoneisiin tunnin alussa ja lopussa, turvaväliä on noudatettava ja suosittelemme vahvasti kaikille yli 15- vuotiaille maskin käyttöä.

• Huolehtikaa liikuntavälineistön puhtaudesta.
    • Ota harjoituksiin aina oma juomapullo mukaan. Pese juomapullo harjoitusten jälkeen.
    • Jokainen huolehtii omien välineiden putsaamisesta jokaisen harjoituksen jälkeen kotona.

• Jos sinulla on lieviäkin flunssa oireita, et voi osallistua harjoituksiin!
  • Suosittelemme kaikkia riskiryhmään kuuluvia lapsia, nuoria ja aikuisia välttämään tunneille ja seuran tapahtumiin osallistumista.

• Suosittelemme välttämään ulkomaanmatkailua, ulkomaan matkoilta palatessa noudata THL:n voimassaolevaa karanteeniohjeistusta.

Ajankohtaista tietoa koronavirustilanteesta ja kuntalaisten toimintaohjeet tartuntaepäilyssä löytyvät Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymän verkkosivuilta www.keski-uudenmaansote.fi/koronavirus. Lisäksi Keusote on avannut uuden kuntalaisten neuvontanumeron, josta voi kuunnella nauhoitteen ajankohtaisesta koronavirustilanteesta. Neuvontanumero on (019) 226 0099, ja se on avoinna vuorokauden ympäri. THL seuraa kansainvälistä tilannetta ja päivittää tietoja verkkosivuilleen, www.thl.fi

Lisätietoja sähköpostitse info@elisejarvenpaa.fi