Tiedote koskien koronavirustilannetta (päivitetty 7.4)

7.4.2020

Seuramme Voimistelu- ja urheiluseura Elise – Järvenpää seuraa tiiviisti tilannetta koronaviruksen aiheuttaman COVID-19 tartuntatautiepidemian tiimoilta. Seuramme jäsenten, työntekijöiden ja perheenjäsenten terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Ajantasaisen tiedon ja viimeisimmät ohjeet löydätte THL:n verkkosivuilta.

Järvenpään kaupunki on 16.3. keskeyttänyt koulujen iltakäytön toistaiseksi. Tämän vuoksi kaikkien Voimistelu- ja urheiluseura Elise - Järvenpään ryhmien lähiharjoitukset ovat peruttu 16.3. alkaen!

Toiminnan keskeytyminen on ollut Voimistelu- ja urheiluseura Elise – Järvenpää ry:stä riippumaton ylivoimainen este, joka ei vaikuta kausimaksuihin. Tällä hetkellä toiminnan keskeytyminen jatkuu hallituksen 30.3. tekemän päätöksen vuoksi 13.5. asti. Mikäli tähän ohjeeseen tulee muutoksia, tiedotamme jäsenistöä asiasta.

Toistaiseksi toimintamme jatkuu kotitreeneinä ja liveharjoituksina Zoom -alustalla. Harrasteryhmäläisten kotitreeniohjeet lähetetään ryhmien jäsenille sähköpostitse. Valmennus- ja harrastekilparyhmät saavat ohjeet omilta valmentajilta.

Ohjeistuksemme 12.3.2020:

1. Suosittelemme kaikkia riskiryhmiin kuuluvia lapsia, nuoria ja aikuisia välttämään seuran tunneille, treeneihin ja tilaisuuksiin osallistumista.
  2. Määräämme kaikkia liikkujia ja katsojia välttämään osallistumista seuran tapahtumiin, mikäli sinulla on lievänkin hengitystieinfektion oireita (nuha, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, kuume jne.).
  3. Ulkomaanmatkalta palaamisen jälkeen, ei harjoituksiin tai seuran tapahtumiin saa osallistua seuraavien 14 päivän aikana.
  4. Lasten ja nuorten huoltajat voivat päättää, ettei tervekään lapsi osallistu harjoituksiin tai seuran tilaisuuksiin, mikäli katsovat sen olevan tarpeen esimerkiksi perheen muiden jäsenten suojelemiseksi.

Hyvä käsi- ja yskimishygienia on erittäin tärkeää!

• Pese kädet aina ulkoa sisälle tultaessa, ennen ja jälkeen treenien, WC -käynnin yhteydessä tai kun olet yskinyt tai niistänyt.
  • Pese kädet runsaalla vedellä ja saippualla huolellisesti joka puolelta. Saippuaa tulee hieroa käsiin 20 sekunnin ajan.
  • Kuivaa kädet huolellisesti käsipaperilla tai omalla pyyhkeellä. Vältä käsienkuivausautomaattien käyttöä!
  • Voit käyttää käsidesiä käsien pesun jälkeen (ota tunnille oma käsidesi mukaan)
  • Vältä koskettelemasta silmiä, suuta tai nenää, ellet ole juuri pessyt käsiäsi. Pese kädet myös tämän jälkeen.
  • Yski ja aivasta hihaasi tai kertakäyttöiseen nenäliinaan. Laita käytetty nenäliina roskiin heti ja pese kätesi saippualla.

Pyydämme, että olette myös seuraan yhteydessä mikäli lapsella todetaan koronavirustartunta tai hänet on asetettu karanteeniin.

Tiedotamme mahdollisista muutoksista ensitilassa. Kevätnäytös tullaan Suomen hallituksen ohjeistuksen mukaan siirtämään tai perumaan kokonaan. Tiedotamme asiasta lähempänä lisää.

Ajankohtaista tietoa koronavirustilanteesta ja kuntalaisten toimintaohjeet tartuntaepäilyssä löytyvät Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymän verkkosivuilta www.keski-uudenmaansote.fi/koronavirus. Lisäksi Keusote on avannut uuden kuntalaisten neuvontanumeron, josta voi kuunnella nauhoitteen ajankohtaisesta koronavirustilanteesta. Neuvontanumero on (019) 226 0099, ja se on avoinna vuorokauden ympäri. THL seuraa kansainvälistä tilannetta ja päivittää tietoja verkkosivuilleen, www.thl.fi

Lisätietoja sähköpostitse info@elisejarvenpaa.fi